Använd bälte!!!

"gravidbilbälte"

Använd det!!!!!
Jag har lånat ett av en kompis och hon har sagt att hon inte vet om det funkar eller inte….
Nu vet jag….
Vi var med i en mindre bilolycka idag med en äldre man som rent av studsade ut i vägen fem meter framför oss…. så *pang*…..
En rejäl smäll o bilen är nog ingen ide att reparera…
Har typ små brännmärken efter bältet som går ner vid höfterna (låren) det är allt förutom att man blev lite skakis….
O så tänker man klart på den lill*…
Men har inte ont och ska på UL imorron förmiddag så vi väntar tills dess….
Hade man haft ont så klart hade vi åkt direkt… eller om det inte varit ul så nära…
Men det kan ju inte göra så mycket åt saken ändå….
Där är ju en del vatten som dämpar allt, så tummar för att Tussen skuttar som vanligt imorron….
Hade gett mycket för ett tillkännagivande nu….
Huvudsaken är ju att vi tre klarar oss oskadda… och det tror jag med….
Måste bara ventilera lite….

Men om ni har tillgång till ett sådant bälte så använd det…. jag tror att det gjort mycket.. trycket hamnar liksom inte alls vid magen…
Har ingen aning om vad det kostar, men tror inte att det är en förmögenhet.

http://www.tradera.com/Be_Safe_GRAVIDBALTE-auktion-68397989
Jag kommer numera att flytta det med mig så att jag alltid använder det.
Här är lite mera att läsa…..

Imorron hoppas vi få skriva roligare saker…
Kramar till er alla!
/ Kicki o Tussen
Detta inlägg publicerades i Vecka 17. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar