VECKA 24+ 3

 

Tisdag 26/8

Bara maten eller????

Mitt under maten idag fick jag väldigt ont strax ovanför naveln och upp mot revbenen…
KRAMP!!!
Släppte inte riktigt ordentligt på säkert 15-20 minuter…
Försökte massera magen och det kändes då lite bättre … men tog i så fort jag slutade massera.
Nu är det helt borta….
Var det bara så att man åt på tok för fort??? eller var det *övande* sammandragningar???
Under denna stund och något efter var det verkligen fart på lilltussen där inne.
Har även idag en sådan där *proppfulldag*, känns som om man inte sitter särskillt bekvämt för att magen är i vägen 🙂

 Dark Red & White Blinking Heart Strand Images

 

 Torsdag28/8

Det blev bara värre….

… och jag trodde nog att jag var nära döden….
Det började ju med min onda mage i förrgår….
Det blev värre o värre…
Riktigt elaka kramper som kom o gick i snabba vågor…. sen började jag kräka våldsamt… och höll på med det i konstant 4 timmar…. då bestämde vi att åka in…
Fick även lite noja eftersom jag inte känt av tussen på ett lååångt tag…
Ambulans in till förlossningen!

I hissen på vägen upp sa jag att jag kommer aldrig klara av detta i december….

G försäkrade att det nog skulle gå alldeles utmärkt  J… min sötnos!
Väl där ville de ha i mig vatten… åtminstonne… annars skulle det bli dropp….
Fick hjärtljudsövervakning en stund på Tussen , åh detta härliga ljud…

Butterflies Images

fick en genast att bli mycket lugnare.
Vid fyratiden då jag fått i mig ungefär fem droppar vatten utan att få upp det igen sa de att de avvaktar lite med dropp för att se……

Det funkade o till slut somnade både jag o pappsen av ren utmattning..
Läkaren var inne på morgonen och sa att allt såg bra ut med bebisen, hon misstänkte inte maginfluensa utan en matförgiftning….
Det kommer dröja läääänge innan jag äter en fryst pizza igen 🙂
Dark Red & White Blinking Heart Strand Images
Skönt att nu må bättre å våga äta lite mera fast föda igen 🙂
 Dark Red & White Blinking Heart Strand Images

Å så fick vi lite peppning av Lucas mamma som sa att det kommer vara mycket bättre i december… mer en positiv

Händelse där allt jobbar mot samma mål…  J

Vi lever på hoppet jag o lill- tussen

 Flowers Images

 

Fick visit idag…. 🙂

*mormor* kom på blixtvisit efter jobbet idag….
Hon hade varit inne i stan en snabb sväng…. o *kunde bara inte låta bli*
Så Tussen fick en jättefin dress med tillhörande sockar 🙂
Jättefin o neitral 🙂
DSC_2911

 

DSC_2917

 

DSC_2918

 

DSC_2921


Är bara på gott humör o mår såååå mycket bättre nu när vätske o matbalansen är ok igen 🙂
*glaaaad!*
Cartoons Images
Kram på er alla….
Vi vill krama alla…

/ Kicki o Tussen

Dark Red & White Blinking Heart Strand Images

Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar